Queen!

Igår kväll lyssnade jag på P3 då jag satt på jobbet. Där spelade något coverband Queenlåtar, och då jag hört Queenlåtar så tar det alltid några dagar att rensa huvudet från alla bilder.

Då Freddie Mercury dog, kom nämligen alla möjliga historier fram om hans dekadens. De som gjorde mest intryck på mig var vittnesmålen om hur dvärgar anställdes på hans fester, för att bära runt på skålar med kokain.

Det är bilden jag får upp i huvudet när en Queenlåt spelas; Dvärgar på rad, i lustiga kläder och en skål kokain på axeln. Då jag hör "Bohemian Rhapsody" kommer först bilden på Wayne och Garth upp, då de lyssnar på den i sin AMC Pacer (riktiga jävla skitfilmer f.ö.). Men sedan kommer dvärgarna. Alltid!

Otroligt! Det ultimata kvittot på framgång; En dvärg med knark. Hur kläcker man ens idén?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0