Medial röta.

En indikator på hur sjukt samhället har blivit idag, är hur utryckningsfordon ofta blir bemötta ute i förorterna. 

Jag åkte med ett par kvinnliga ambulanssjukvårdare en gång, och frågade föraren om vad det värsta hon råkat ut för i tjänsten var. Jag väntade mig ett svar i stil med; "det var en trafikolycka med barn inblandade" eller dylikt. 

Istället berättade hon om att deras stora problem är att folk ute i förorterna ("nysvenskar" var ordet hon använde) inte sällan ringer och larmar falskt, och när de kommer fram så möts de av uppretade gäng som ropar "Svennehoror". Några sjuka/skadade finns då inte.

Jag tycker att utryckningspersonalen är samhällets hjältar. Det är de som ska bära ut oss ur brinnande hus, och plocka upp armen vi tappat utanför bilvraket. Så varför läser vi aldrig om hur de lönas ute i förorterna, för sina insatser?

Det enda jag kommer på att jag läst om ämnet, är att ambulanspersonal fick skit då de inte vågade köra in i Rosengård utan poliseskort. Fullständigt skandalöst, enligt min mening. 

När karmakontot för de som är ansvariga för dagens mediala röta ska balanseras, kommer de att drabbas av ändtarmsframfall, tandlossning, näscancer och galopperande böldpest på samma gång. Jag har svårt att sätta ord på mitt förakt för dem.
 
 
Var är logiken? Vem är hjälpt av att de får hålla på så här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0