Earth hour och Billströms pudel

Earth hour står i antågande, och själv har jag redan börjat fira genom att fixa riktig mysvärme i vårt uppehållsrum på jobbet, med hjälp av ett litet extraelement. Jag kommer vidare att fortsätta firandet med långkok på Oxsvans, extra tomgångskörning, samt genom att skänka Miljöpartiets Yvonne Ruwaida en extra tanke då jag sköter mina avträden på vattenklosetten under de närmsta dagarna.


Sämst just nu: Migrationsminister Billström har idag varit tvungen att försvara sig i riksdagen för sitt uttalande om att de flesta som gömmer illegala invandrare är deras landsmän, och inte blonda och blåögda. Han kröp förstås till korset och ursäktade sig enligt konstens alla regler. Bland de som krävde svar, bot/bättring och ursäkter fanns Vänsterns Christine Höj Larsen, som bl.a. frågade Billström; "Om du skulle höra någon säga att blonda och blåögda är mer laglydiga än andra, skulle du då finna det uttalandet rasistiskt?". Vad Billström svarade framgick inte av nyhetsinslaget, men om Höj Larsen tog sig tid att kika i Brås undersökningar, så skulle hon finna att det tyvärr är så illa att ett sådant uttalande, hur rasistiskt det än må låta, dessvärre skulle ha en ganska stabil, statistisk grund. Men att ta rätt på fakta för att utifrån den undersöka och försöka avhjälpa ett problem är något som tycks väldigt främmande för dagens vänsterpartister.

Bäst just nu: Inte det här jävla vädret iaf. Jag hoppas den häör sommaren blir riktigt äckelvarm. Jag vill fräsa runt som en smörklick i en stekpanna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0